Яценюк у Чорнобилі

Візит Яценюка до зони відчуження продемонстрував, що влада серйозно налаштована на перетворення цієї зони на будівництво комплексу, об’єкти якого зможуть переробляти ядерні відходити на території ЧАЕС.

Зараз уряд робить усе, аби завершити ці роботи і взяти цей комплекс у експлуатацію. Сьогодні інвестори зацікавлені вкладати гроші та будувати переробні підприємства у цій зоні. Одна німецька компанія запропонувала побудувати сонячну електростанцію біля ЧАЕС.

З 30-и кілометрової зони виділять територію, яка увійде до заповідника. До кінця року, ми приймемо остаточне рішення, у якому форматі буде, як ця територія буде функціонувати.

Конференція у Лондоні

Основний донор — це Банк "Реконструкції та Розвитку" (ЄБРР — "24"), ми також ведемо перемовини з країнами ЄС, аби отримати загальну суму у 600 мільйонів євро. Основне завдання — завершити створення цього фонду до кінця року і закінчити усі об’єкти, які будуються навколо ЧАЕС.

Питання "Укравтодору"

"Укравтодор" поки ніхто не ліквідовує, а ліквідували державну акціонерну компанію "Автомобільні дороги України" — це компанія, до якої входили обласні та районні "Автодори". Це та структура, яка мала ремонтувати та утримувати дороги. Зараз ця компанія, в силу різних причин, не функціонує належним чином.

До кінця року ми вирішили передати утримання доріг на місцеві рівні. Це десь 140 тисяч кілометрів доріг. Ми також забезпечимо їм необхідним фінансуванням з центрального бюджету, звісно, що частину коштів мають знайти місцеві громади.

Щодо доріг державного значення, то уряд планує залучати компанії, які забезпечать якісний ремонт доріг по прийнятній ціні.

Враховуючи, що у цивілізованих країнах витрачають на 1 кілометр доріг —1 мільйон доларів, то на ремонт усіх українських доріг потрібно приблизно 180 мільярдів доларів.

Державні дороги, які по протяжності складають 15-20 тисяч кілометрів, уряд планує відремонтувати у найближчі 5 років.