Хоча ще декілька років тому такий обсяг належав українському виробнику, констатують експерти під час 7 щорічної конференції “Ринок нафтопродуктів України: структура, тенденції, маркетинг, технології”.

“Увесь додатковий попит ми можемо з легкістю покрити, і, скоріше за все, ціни на такому відкритому ринку будуть досить привабливими. Але, на жаль, імпорт покриває не тільки додатковий попит, а заміщує частково продукцію українських НПЗ”, - сказала віце-президент "ТНК-ВР Коммерс" Олена Алексєєва.

Серед причин такої ситуації - дефіцит сировини. За словами фахівців, країнам-імпортерам, зокрема з Митного союзу, вигідніше завозити до нас уже готове пальне. Тому половина вітчизняних НПЗ простоює. Бо української нафти на них не вистачає.

“У нас навантаження сьогодні на видобування 75%. Це податкові платежі. З них 50% - рентові платежі”, - каже народний депутат України Ксенія Ляпіна.

Як наголошує нардеп, аби зацікавити інвесторів вкладати гроші в видобуток нафти в Україні, потрібно вводити стимули.

Крім того, вони потрібні й для модернізації застарілих НПЗ. Для цього слід ввести пільги при імпорті відповідного обладнання, котре не виробляється в Україні, або ж стимулювати виробляти його власних машинобудівників.