Таку думку висловив директор із морських перевезень ТОВ "Метінвест-Шиппінг" Андрій Смирнов під час виїзного засідання Комітету Верховної Ради з питань транспорту в Маріуполі.

За його словами, портові збори в країні в два, три рази вищі, ніж в країнах-експортерах, що конкурують з Україною.

Дисбурсмент (витрати судна під час перебування в порту, включаючи всі види зборів, – ред.) в порту Маріуполь в три рази вищі, ніж в портах Туреччини, які є нашими конкурентами по експорту, наприклад, рулонів,
– уточнив Смирнов.

Він додав, що в порту "Південний" портові збори в п'ять разів вищі, ніж в бразильському порту Тубарао, через який ЗРС експортується в Китай. До того ж, для російського транзиту ЗРС в порту "Південний" в півтора рази нижче, ніж для українського експортера.

Ми працюємо на одному і тому ж ринку, продаємо одним і тим же китайським покупцям ЗРС разом з російським виробником, і Україна дає преференції російському виробнику!,
– підкреслив Смирнов.

Він повідомив, що портові збори в Україні підвищуються з 2007 року, тоді як Китай, Голландія, Росія, Південна Африка знижують або не збільшують їх.

Смирнов вважає, що для збільшення обсягів українського експорту портові збори повинні бути знижені на 50%. На його думку, слід зрівняти портові збори для українських експортерів до рівня російського транзиту.