До сих пір вагони розподіляються несправедливо, найчастіше на користь держпідприємств і приватних кар’єрів з видобутку щебеню і граніту.

Про це пише бізнес-портал UAprom в матеріалі "Розподіл вагонів: чому УЗ не отримає залік автоматом".

"Здавалося б, ця проблема взагалі не повинна була стояти на порядку денному в Україні. Адже ще в грудні минулого року високооплачуваний керівник УЗ, поляк Войцех Балчун, презентуючи автоматизовану систему "Управління пересиланням порожніх вагонів" (АС "УППВ"), пообіцяв, що вже до вересня 2017 року всі вагони, сконцентровані в філії "Центр транспортної логістики" (ЦТЛ), будуть включені до неї", – пише видання.

Однак новий глава "Укрзалізниці" Євген Кравцов переніс терміни запуску системи, разом з усім парком піввагонів до кінця 2017 року.

"Ні в "Укрзалізниці", ні, тим більше, промисловці не хочуть говорити про те, які саме підприємства є головними бенефіціарами розподілу вагонів. Але бізнес-порталу UAprom вдалося з'ясувати, що це держпідприємства (вугільні ДП, заводи УЗ, лісники, військові) і, як це не дивно, приватні кар'єри з видобутку щебеню і граніту", – пишуть журналісти.

"Зрозуміло, що "Укрзалізниця" буде завжди в першу чергу виділяти свій парк для перевезення вантажів своїм філіям, шахтам, держлісхоз і вантажам для потреб ЗСУ. Але чому УЗ віддає пріоритет будівельникам, головним чином, кар'єрам з видобутку щебеню і граніту, залишається загадкою. Чиновники думають, що такі перекоси допоможе вирішити АС "УППВ". Однак промисловці з настороженістю спостерігають за процесом запуску цієї системи. Ті ж цементники вже починають скаржитися, що заявку в АС подали, її прийняли, а вагон на станцію відправлення так і не поданий. Тобто, поки що мінімізацію людського фактору, а з ним і корупційної складової в розподілі вагонів усунути не вдається", – підкреслюється в публікації.

Як раніше повідомлялося, підприємства гірничо-металургійного комплексу, аграрного сектора та інших галузей України відзначали факт непропорційного розподілу вагонів "Укрзалізниці", що негативно впливає на економіку країни.