Про це йдеться в матеріалі "Прощавай, економічне зростання – УЗ планує у 2017 році підняти тарифи на 25%" видання "Мінпром".

За словами автора матеріалу, в редакції видання опинилася поточна версія проекту фінансового плану державного монополіста "Укрзалізниця" на 2017 рік, який зараз на розгляді Кабінету міністрів.

"Аналіз фінплану УЗ-2017 показує, що з корупцією на залізниці, принаймні в наступному році, буде "все в порядку". Зокрема, залізниця планує збільшити витрати на підрядні організації з 600 млн грн до 1,4 млрд грн, тобто більш ніж у 2,3 рази. Не секрет, що в українських реаліях один з найкращих способів вивести гроші з держкомпанії – залучити підрядника. І це в "Укрзалізниці", яка з її 270 тисяч співробітників і масою підприємств має практично замкнутий виробничий цикл", пише журналіст.

"Ще один ласий шматок – закупівлі дизельного палива, на яких, як писав раніше Мінпром, "Укрзалізниця" втрачає колосальні кошти. В середньому в поточному році УЗ закуповувала дизпаливо по 16,75 тис. грн/тонну, що на 2,5 тис. грн вище ціни закупівлі великими гравцями на ринку ДТ. На наступний рік запропонована ціна у 18,1 тис. грн/тонну, що, на думку експертів паливного ринку, буде перевищувати оптові ціни приблизно на півтори тисячі гривень", пише автор.

Відмінною рисою фінансового плану "Укрзалізниці" на 2017 рік, за інформацією авторів матеріалу, є витратна частина.

"Наприклад, під виглядом капітального будівництва на залізниці у фінплан вписане будівництво двох житлових будинків на загальну суму 90 млн грн, а зростання адміністративних витрат у наступному році заплановано майже у двократному рівні – на 95,4%", йдеться в статті.

"Оплачувати бенкет запропоновано, як і в попередні роки, пасажирам і вантажоперевізникам. "Укрзалізниця" пропонує підвищити тарифи в середньому на 25%. Причому найбільше заплатять вітчизняні експортери – від цієї категорії вантажів залізниця планує зібрати на 30,4% більше доходів, ніж у минулому році. Як позначиться підвищення тарифів на конкурентоспроможності українських виробників на зовнішніх ринках в "Укрзалізниці" вважають за краще не замислюватися".

У статті також зазначається, що на практиці підвищення тарифів для українських виробників ризикує обернутися не тільки зниженням інвестиційних можливостей українських промисловців, але навіть зупинкою виробництва підприємств, які балансують на межі рентабельності.

"На початку червня, пояснюючи дещо збентеженим українцям гігантську зарплату нового глави "Укрзалізниці" Войцеха Бальчуна, прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявляв про те, що польський менеджер заощадить 7 млрд грн тільки за перший рік своєї роботи. Однак на практиці ця економія поки не проглядається – залізниця очікує за підсумками року отримати символічний прибуток у розмірі близько 100 млн грн (і це з урахуванням того, що тільки за рахунок останньої індексації на 15% з травня 2016 року монополія отримає тільки в 2016 році понад 5 млрд грн додаткових доходів або близько 650 млн грн в місяць). Тобто 4,9 млрд грн можна сказати "проїли", резюмує автор.