Так, Нацбанк почне штрафувати банки, фінустанови за грубу поведінку з клієнтами під час нагадувань про заборгованість. Це стосуватиметься й колекторських компаній.

Увага Як відрізнити фальшиві гривні від справжніх: інструкція від НБУ

Нові етичні вимоги

Вже від липня 2021 року за порушення законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, зокрема вимог щодо етичної поведінки під час врегулювання простроченої заборгованості, установи каратимуть.

Штрафи за порушення

НБУ матиме право застосовувати до банків заходи впливу за порушення прав споживачів фінпослуг:

  • письмове застереження;
  • штрафні санкції – вони можуть коливатися в розмірі від 300 до 8 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Що відомо про закон про колекторів

  • Відповідний закон про колекторів набуває чинності 14 липня. Він чітко розмежовує правила етичної поведінки.
  • Основним методом діяльності колекторів залишаються телефонні дзвінки, але тепер вони не можуть турбувати боржників з 20:00 до 09:00.
  • Дозволяється особиста зустріч колектора з боржником, лише з 09:00 до 19:00, якщо на це згоден боржник.
  • Якщо за першого телефонного дзвінка він повідомить колектору, що має адвоката чи представника, то після цього колекторській компанії буде заборонено спілкуватися напряму з боржником.
  • Також заборонено відправляти смс-повідомлення про наявний борг безпосередньо позичальнику, його роботодавцю, приїжджати до нього додому, погрожувати йому й рідним.