Позивачі заявляють, що проект реконструкції Вокзальної площі в Дніпрі був прийнятий без відкритого та прозорого конкурсу і за допомогою грубого підтасування документів, а сама реконструкція ризикує перетворитися на чергову мийку грошей.

Про це заявив глава організації "Громадський контроль" Артем Романюков, пишуть "Українські новини".

"Ми готові підключати до цього позову всіх небайдужих городян, які вважають свої права порушеними і не хочуть миритися з черговою мийкою грошей, яку в цей раз нам хочуть продати під виглядом реконструкції Вокзальної площі. До позову вже підключився обласна спілка архітекторів. Наша мета провести відкритий і прозорий архітектурний конкурс (як того вимагає закон), щоб на найближчі 50-100 років не перетворити один з ключових інфраструктурних вузлів Дніпра в його найбільшу ганьбу", заявив Романюков.

Активіст нагадав також хронологію подій, які розгорнулися навколо проекту реконструкції Вокзальної площі в Дніпрі, і пояснив, чому активісти вирішили судитися з Філатовим.

"Ви ж пам'ятаєте, як міська влада вкрали у нас Вокзальну площу? За допомогою грубої підтасування документів городян розвели як кошенят, коли умови архітектурного конкурсу опублікували вже після завершення самого "конкурсу". Так от, "Громадський Контроль" обіцяв, що не залишить цю історію без уваги. і не залишив. Ми підготували судовий позов до Бориса Філатова і двох департаментів, відповідальних за проведення конкурсу і публікацію матеріалів.

Нагадаємо, що про намір реконструювати Вокзальну площу вперше заговорили на початку 2016 року. У лютому 2016 року заступник Філатова Михайло Лисенко без конкурсу опублікував перші ескізи, що суперечило Закону України "Про архітектурну діяльність" та постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження Порядку проведення архітектурних та містобудівних конкурсів", які чітко регламентують, що реконструкція може проводитися тільки через архітектурний конкурс , програма і умови якого повинні бути узгоджені з місцевою організацією спілки архітекторів. На опублікований Лисенком проект з бюджету виявилося витрачено близько 2 млн гривень, а сам проект піддався критиці з боку архітектурного співтовариства, оскільки, на думку експертів, він не розв'язував інфраструктурні проблеми транспортного вузла, в ньому не були враховані потреби маломобільних груп населення, а відстань, яку довелося б проходити людям з важким багажем до зупинок громадського транспорту, згідно з проектом було збільшено.

Після цього архітектори, урбаністи і громадські працівники міста об'єдналися для створення альтернативної версії реконструкції і, отримавши усну підтримку від мера, більше півроку працювали над створенням проекту. У жовтні 2016 року заступник Філатова Лисенко опублікував фінальний варіант проекту знову без врахування зауважень ініціативної групи. Активісти ініціювали збір підписів за проведення відкритого конкурсу та під тиском громадськості травнем 2017 Борис Філатов був змушений видати відповідне розпорядження.

Однак умови конкурсу так і не були ніде опубліковані, і вже 1 липня Борис Філатов заявив, що на конкурс ніхто не подався, через що влада повертається до старого проекту реконструкції. Через 2 дні умови конкурсу були "заднім числом" опубліковані на сайті міськради.