Таку думку Мінпрому висловив член парламентського комітету з питань транспорту Володимир Гусак, коментуючи заяву фінансового директора УЗ Андрія Рязанцева про рівень "економічно справедливого тарифу" на перевезення вантажів.

"Якщо "Укрзалізниця" хоче підвищити тариф в три рази, вона просто втратить всі вантажні перевезення, і тоді у компанії взагалі не буде ніяких доходів", – сказав Гусак.

Нардеп підкреслив, що останні заяви Рязанцева не мають під собою достатнього обгрунтування і викликають лише подив. "Безумовно, хотілося б поглянути на розрахунки і економічні показники по "Укрзалізниці", але виходячи з уже досить довгого досвіду взаємодії з "УЗ" з цим у залізниці виникають проблеми. Як правило, всі надані розрахунки і обґрунтування не витримують критики і мають дуже багато нестиковок, – зазначив він. – Найчастіше від того, з якою метою "Укрзалізниця" намагається досягти, а як правило – це підвищення тарифів, розрахункові цифри і показники з одного і того ж питання, що надаються в різний час, можуть істотно відрізнятися" .

"Виходячи з нашого досвіду і нашого розуміння ситуації в "Укрзалізниці" і в економіці України в цілому, безумовно, ні про яке підвищення тарифів зараз мова йти не може", – підкреслив Гусак.

Він зазначив, що за даними самої "Укрзалізниці" її вантажні перевезення є прибутковими і рентабельними, і у держкомпанії є необхідні кошти для оновлення рухомого складу після всіх підвищень тарифів на перевезення вантажів за останній час. "Фактично тариф останнім часом підвищився на 50-60%", – нагадав нардеп.

"Професіоналізм людей, які працюють у фінансовій службі "Укрзалізниці", викликає великі сумніви. Наприклад, недавно Рязанцев заявив про збитковість експортних перевезень залізної руди. Я направив запит з проханням "УЗ" надати докладні розшифровки прибутковості і збитковості перевезень з різних видів вантажів і сподіваюся, що, коли будуть отримані відповіді, це дасть досить чітку картину. і "Укрзалізниця" сама відкоригує твердження про збитковість експортних перевезень залізної руди", – упевнений Гусак.

Варто відзначити, що раніше прем'єр-міністр України Володимир Гройсман заявляв про необхідність враховувати стан економіки країни при намірі підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення. На думку прем'єра, "Укрзалізниця" повинна разом з бізнесом знайти збалансоване рішення з цього питання.

На думку промислових асоціацій, безпідставне підвищення залізничних тарифів і вартості використання вагонів "Укрзалізниці" коштувало українській промисловості тільки за період з листопада 2017 року по липень 2018 року майже 19 млрд грн додатково. А остання ініціатива "УЗ" щодо уніфікації тарифів на порожні вагони обернеться для промисловців додатковими витратами в обсязі 5,3 млрд грн щорічно.