Як написав у своєму блозі на НВ Бізнес президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков, в кожному з цих маршрутів знаходиться в середньому по 50 вагонів. Про це пише "Обозреватель", – пояснив Каленков.

"Якщо рахувати і старі вагони, то це вже 436 составів без урахування тимчасово неконтрольованої території. Сьогодні на залізницях країни без руху стоять 15 тисяч придатних до експлуатації вагонів, а це п'ята частина чинного вагонного парку", – написав він.

Він назвав причиною дефіциту тяги, оскільки в останні роки парк вантажних локомотивів "Укрзалізниці" неухильно скорочувався – в 2014 році на дороги виходив 641 локомотив, то в 2018-му - 564.

"За оцінками фахівців, дефіцит локомотивів перевищує сто одиниць. На сьогоднішній день на 100 кілометрів дороги в Україні припадає 2,5-3 локомотива, коли в сусідній Польщі цей показник понад утричі вищий – 9,4", – пояснив Каленков.

Експерт заявив, що брак локомотивів нівелює ефект від закупівлі держкомпанією нових вагонів. З початку року термін оборотності вагона на залізниці зріс на 0,9 доби. В результаті спостерігається парадоксальна ситуація, коли нові вагони закуплені, але від виробників, як і раніше чутні скарги на їх відсутність, відзначає він.

"Ще один парадокс ситуації полягає в тому, що криза з перевезеннями викликана нефінансовими причинами. Рентабельність вантажних перевезень на "Укрзалізниці" за підсумками 2017 року склала 33%, що перевищує даний показник у більшій частині вітчизняних промпідприємств. Про нефінансову причину кризи говорить і динаміка освоєння капітальних інвестицій на УЗ: за інформацією самого держмонополіста, з 18,4 млрд грн запланованих на поточний рік інвестицій в рухомий склад освоєно лише близько 3,5 млрд грн за перше півріччя, тобто 19 % від всієї суми", – підсумував він.

До того ж, за його словами, збільшення витрат на транспортування вантажів вже безпосередньо впливає на роботу основних клієнтів "Укрзалізниці".

"Восени минулого року тарифи на перевезення вантажів були підвищені на 15%, а проведена взимку лібералізація вагонної складової додала ще 20%. Таким чином, зростання витрат на транспортування для підприємств ГМК за неповні 9 місяців вже досяг 35%, для деяких галузей зростання витрат перевищив 50%", – написав Каленков.