• Новини економіки
  • Тарифи
  • Макроекономіка
  • Соцвиплати
  • Промисловість
  • Більше
  • укр
  • рус
  • Новини
  • Showbiz
  • Здоров'я
  • Спорт
  • Техно
  • Освіта
  • Travel
  • Фінанси
  • Life
  • Смачно
  • Київ
    • Спорт
    • Техно
    • Освіта
    • Travel
    • Фінанси
    • Life
    • Смачно
    • Київ
    • Львів
    • Дім
    • Ідеї
    • Агро
    • Інновації
    • Men
    • Нерухомість
    • Збірна
    • Актив
    • Корисно
    • Розваги
    • Games
    • Інвестиції
    • Дизайн
    • Покер
    • Auto
    • Сім'я
    • Likar
    • Новини здоров'я
    • Радіо
    • Краса
    • Кіно
    • Lifestyle
    • Fashion
    • Традиції
    • Pets
    • Бізнес
  • Новини економіки
  • Тарифи
  • Макроекономіка
  • Соцвиплати
  • Промисловість

А що буде після пандемії? Випробування тільки починаються

3 червня 2020 , 16:30 - Читать новость на русском
Чергове випробування для корпорацій
Чергове випробування для корпорацій / taxiabc

Коли пандемія COVID-19 закінчиться і компанії почнуть приймати рішення щодо ланцюжків доданої вартості – точно не буде єдиного підходу.

Чи вплине коноронавірус на ланцюжки доданої вартості? Чи будуть переносити виробництва готових товарів, запасних частин та складників? Які уроки ми можемо винести? Чи зможе Україна виграти від цього перенесення? Що потрібно робити уряду?

Читайте також: Бізнес-ідеї 2020: на чому ще можуть заробити українські підприємці

Одна проблема на цілий світ

Отже розбираємо ситуацію з ланцюжками доданої вартості:
– Пропозиція: відбулися перебої – закриття чи призупинення роботи заводів, аеропортів і портів – працювало на посаді.
– Попит – ось основна проблема. Скорочення попиту, а не зупинка постачальників або порушення логістики – несуть основну загрозу для компаній в короткостроковій перспективі.

Якщо припустити, що пандемія призупиняється, а зупинки (виробництв – прим. ред.) завершуються, середньострокова загроза довгим і складним ланцюгам поставок залежить від двох типів рішень:

1) одне – це компанії, яка приходить до висновку ця ситуація була для них шоковою;

2) уряди, які намагаються змусити бізнес диверсифікувати постачання на міжнародному рівні або повернути своє виробництво додому.

Є дві позиції компаній чи скорочення та диверсифікація ланцюгів поставок допомогло б компаніям уникнути глобального шоку, такого як COVID-19. Серед деяких науковців та експертів існує сильна думка, що так.

Проте представники бізнесу не є одностайними. Чим би помогло перенесення виробництва запчастини, складників чи складання товару у вашу країну, якщо у вашій країні теж впроваджений карантин і обмеження.

Витрати на зміну постачальника – отримання запчастин від більш ніж одного постачальника є ризикованим і може досить дорого коштувати для складних галузей як виробництво автомобілів чи смартфонів. Бо потрібно витратити багато часу, зусиль і досвіду управління, щоб фактично переконатися, що обраний вами постачальник має процеси, спроможність, є надійним та здатним виконувати замовлення вчасно.

І ця ситуація у компаній зі всіх куточків світу.

Як "викручуються" в Японії?

Наприклад, уряд Японії створив фонд в розмірі 2 мільярди доларів США для бізнесу, щоб вивчити їхні ланцюги поставок і, можливо, перенаправити їх у Японію або диверсифікувати закордоном. Однак корпоративний світ Японії зреагував стримано.

Основна причина – логіка побудови ланцюгів поставок, яка спричинила їх розширення з початку 1990-х. Поєднання арбітражу витрат на оплату праці та спеціалізовані кластери підштовхують компанії до побудови міжнародних ланцюгів доданої вартості. Звичайно, компанії шукають найбільш рентабельний та ефективний засіб обслуговування кінцевого ринку – але цей процес не є дешевим і не є простим.

Коли пандемія COVID-19 закінчиться і компанії почнуть приймати рішення щодо ланцюжків доданої вартості – точно не буде єдиного підходу. Автомобільні компанії та компанії з виробництва літаків, локомотивів з дорогими і складними ланцюгами поставок найменш ймовірно їх змінять, ніж виробники, наприклад, текстилю та одягу чи засобів індивідуального захисту.

Рекомендуєм! Швеція без карантину: наскільки вдалою була стратегія уряду для економіки країни

Роль Китаю

По-перше, Китай окрім масового виробника, став масовим споживачем. Навіть якщо багатонаціональні компанії з багатих країн можуть отримати дешевші чи зручніші альтернативи, вони хочуть продаватись у Китаї, тому їм з різних причин потрібна там виробнича присутність.

По-друге, Китай активно заохочував компанії створювати ланцюги поставок з державною допомогою через ініціативу "Один пояс, один шлях". Ця ініціатива досить непогано працює для європейських компаній. У глобальних мережах поставок завжди буде Китай, доки величезні державні ресурси будуть задіяні у будівництві інфраструктури та налагодженням торговельних зв'язків у всьому світі.

Що думають в США та Європі?

Політики і уряди, звичайно виступають за відмову від виробництва закордоном (торговий представник США Роберт Лайтхайзер або Єврокомісар з питань внутрішнього ринку Тьєррі Бретон) і роблять та робитимуть все для заохочення реорганізацію ланцюгів поставок. Проте великий бізнес часто вважає таке втручання непотрібним і не розумним. Втручання політиків у прийняття рішень щодо отримання нерозумних дій. Що потрібно великому бізнесу від урядів їх країн – це відновлення нормальної роботи бізнесу, зняття заборон на експорт, полегшення авіаперевезень та можливість подорожувати по роботі для ключового персоналу компаній.

Що ж потрібно від країн, які хочуть включитись в ланцюжки доданої вартості – верховенство права, режими вільної торгівлі і їх розвиток (безмитний імпорт-експорт та нові угоди), підтримка просування експорту, швидкість та невисока вартість у створенні виробництв, кваліфікований персонал та підтримка розвитку кластерів та інфраструктура для поставки цих товарів. І це не інвестиційні няні чи офіси простих рішень…

Зверніть увагу: Ресторанний бізнес та COVID-19: як у Львові заклади переживають кризу

Що з цим всім в Україні? Чи є в списку інвестиційні няні чи офіси простих рішень? Питання риторичне.

Треба все ж почитати Програму Уряду щодо економічного відновлення, може там. Але її, здається, все ще не опублікували.

Автор: Наталія Микольська
Новини політики Новини України Коронавірус в Україні Економіка Публікації Коронавірус COVID-19 Бізнес Уряд Шмигаля

показати всі приховати

Поділитися новиною

    Вибір редакції
    • Бізнес без бар'єрів: в "Дії" запустили важливий інклюзивний проєкт для українського бізнесу
      Бізнес без бар'єрів: в "Дії" запустили важливий інклюзивний проєкт для українського бізнесу
      25 лютого , 14:31
    • Як заощадити на електроенергії: 10 простих та ефективних способів
      Як заощадити на електроенергії: 10 простих та ефективних способів
      19 лютого , 11:36
    • Платіжка на 16 тисяч доларів: чому американці отримали захмарні рахунки на електроенергію
      Платіжка на 16 тисяч доларів: чому американці отримали захмарні рахунки на електроенергію
      23 лютого , 13:42
      Цікаво
    • Як зробити свої кредити дешевшими: розповідаємо про перекредитування
      Як зробити свої кредити дешевшими: розповідаємо про перекредитування
      1 лют , 09:30
    • На що звернути увагу, коли берете кредит
      На що звернути увагу, коли берете кредит
      12 лют , 09:37
    • Бізнес без бар'єрів: в "Дії" запустили важливий інклюзивний проєкт для українського бізнесу
      Бізнес без бар'єрів: в "Дії" запустили важливий інклюзивний проєкт для українського бізнесу
      25 лют , 14:31
    • Є мета, немає грошей: як отримати кредит на авто, меблі чи Smart TV
      Є мета, немає грошей: як отримати кредит на авто, меблі чи Smart TV
      25 лют , 13:50
     
    Новини
    • 14:31
      Бізнес без бар'єрів: в "Дії" запустили важливий інклюзивний проєкт для українського бізнесу
      14:31
    • 13:50
      Є мета, немає грошей: як отримати кредит на авто, меблі чи Smart TV - Спецпроєкт
      13:50
    • 12:56
      Без МВФ Україна все одно братиме в борг, але дорожче, – радник Зеленського
      12:56
    • 11:22
      Як навчитись фінансової грамотності: топ 10 книжок про особисті фінанси у 2021 році
      11:22
    • 07:01
      "Спортмастер" працює попри заборону: чому наклали санкції, які не діють
      07:01
    • 24 лютого
    • 18:19
      "Газпром" припинив транзит газу через румунський трубопровід
      18:19
    • 16:26
      Максимальну суму кредиту за програмою "5-7-9" збільшили у 2 рази
      16:26
    попередні новини
    Більше новин
    E-mail редакції news24@24tv.com.ua
    • instagram
    • facebook
    • twitter
    • rss
    • telegram
    • Новини
    • Showbiz
    • Здоров'я
    • Спорт
    • Техно
    • Освіта
    • Travel
    • Фінанси
    • Life
    • Смачно
    • Київ
    • Львів
    • Дім
    • Ідеї
    • Агро
    • Інновації
    • Men
    • Нерухомість
    • Збірна
    • Актив
    • Корисно
    • Розваги
    • Games
    • Інвестиції
    • Дизайн
    • Покер
    • Auto
    • Сім'я
    • Likar
    • Новини здоров'я
    • Радіо
    • Краса
    • Кіно
    • Lifestyle
    • Fashion
    • Традиції
    • Pets
    • Бізнес
    news24@24tv.com.ua
    • Редакція сайту
    • Про нас
    • Редакційна політика
    • Про телеканал
    • Телеведучі
    • Відеоблогери 24
    • Технічна інформація
    • Архів
    • Правила користування сайтом
    • Політика конфіденційності
    • Рекламодавцям
    • Вакансії
    • Контакти
    • Структура власності
    Ми керуємося нормами Закону України “Про рекламу” та власною комерційною політикою. Всі комерційні рекламні матеріали позначені словами “Спецпроєкт“, “Партнерський матеріал“, “Експерт“, “Позиція” й відокремлені від журналістських інформаційних матеріалів 24tv.ua. За достовірність та зміст реклами відповідальність несе рекламодавець.

    Інтернет-виданням дозволяється безкоштовно використовувати цитати (короткі уривки) в обсязі не більше 25 % від обсягу статті (інформації), розміщеної на сайтах Компанії, за умови відкритого гіперпосилання та згадки першоджерела не нижче першого абзацу. Для друкованих видань передрук матеріалів Компанії дозволяється на платній основі та лише за письмової згоди редактора. Для мобільних додатків та SmartTV використання матеріалів дозволяється на платній основі та лише за письмової згоди Компанії.

    Усі права захищені. © 2005—2021, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»

    Made by
    Залиште відгук