Хоча українські виробники в короткі терміни змогли підлаштуватись під нові ринки, все одно існує величезна прогалина від втрати економічних зв'язків з РФ. Тому постає питання пошуку нових, не розкритих повністю для українського експортера ринків. Мій друг має свій бізнес в Африці і навіть досить успішний, тому мене зацікавило чому він обрав саме Африку, найбідніший континент, здавалось би, про який бізнес може йти мова?

Читайте також: Ще одна країна хоче стати членом єврозони

Однак, давайте подивимося чи дійсно Африка голодує, і чи можливо там вести свій бізнес?

Застарілі стереотипи

Існуючі стереотипи, що країни Африки економічно нерозвинені та політично нестабільні, а населення голодує і живе поза межею бідності, наразі є невиправданим. Особливо це стосується країн так званої Суб-Сахарської Африки.

Темпи економічного росту цих країн значно випереджають швидкість демографічного зростання. Адже динаміка зростання ВВП в Африканських країнах становить близько 5%, а номінальний ВВП дорівнює 1, 4 трильйони євро. Африка демонструє зростання купівельної спроможності, з 2015 року імпорт товарів країнам Субсахарської Африки перевищив 300 мільярдів євро, при тому близько 250 мільярдів євро припадає на імпорт з-за меж континенту.

Для України даний регіон може стати ключем для відкриття перспективного ринку збуту, адже невисокі доходи більшості населення країн Африки призводить до того, що більшість коштів вони витрачають на відносно дешеві продовольчі товари, у виробництві яких Україна може конкурувати з іншими експортерами.

Нерозкриті можливості

Незважаючи на колосальний потенціал Африканського континенту, присутність українських експортерів тут доволі низька. Адже станом на 2017 рік Україна експортує товарів до Африки всього на 3,8 мільярдів доларів. Основними товарами, які експортуються до Африки є: сталепрокатні вироби (265 млн доларів), готова продукція з них (65 мільйонів), та найбільша кількість експорту припадає на аграрну продукцію (2 мільярди доларів), ця сума складає всього три четвертих всього вивозу до цього регіону.

Африканський ринок може компенсувати нам втрату ринку збуту м'яса свинини та птиці. М'яса країни Субсахарської Африки імпортують щорічно на суму близько 250 мільйонів доларів (обсяг поставок у РФ становив 50 мільйонів доларів), тож мова йде про досить чималий ринок з перспективою зростання, а в України є всі шанси стати основним експортером цієї продукції.

Мій друг розповідає, що у порівнянні з Європою в Африці низькі бар'єри входу на ринок. Кількість споживачів стрімко зростає (більш 40% світового приросту населення до 2030 року доведеться саме на Африку). Доходи і витрати міського населення збільшуються. По всій Африці спостерігається підвищена лояльність до бренду (у 58% населення), а українська продукція користується попитом через доступність цін і високу якість.

Проблема низької комунікації

Українські товари насилу виходять на європейський ринок через високу конкуренцію і невідповідність вимогам до якості продукції. Тому звертаю увагу на потенційно перспективний ринок групи країн Африканського континенту, адже динаміка росту та потреби країн цього регіону могли б повністю замінити втрачені Україною ринки.

На мою думку, основною проблемою в освоєнні африканського ринку є нерозвинені дипломатичні відносини та низька проінформованість українських виробників у перспективах даного експортного каналу. Україна має всього 11 дипломатичних представництв в Африці, це при 54 існуючих там державах. Тому, цілком доцільним було б створити департаменти з розвитку дипломатичних та економічних відносин з країнами Африки при МЗС України.

Дана структура могла б прискорити процес розвитку взаємовідносин та встановити контакти з африканським бізнесом. Налагодження комунікації – це перший крок до ведення успішного бізнесу.

Читайте також: Україна повинна сплатити чималу суму нафтогазовій компанії Коломойського, – рішення суду