Як приклад, представники галузевих організацій вказують на факт продовження 50% знижки на послуги українських портів для транзитерів, в той час як для українського бізнесу таких знижок немає.

"Надання в державних портах України 50% знижки транзитерів є безумовною дискримінацією вітчизняних виробників промислової, сільськогосподарської продукції та інших", – йдеться в листі керівників федерацій і асоціацій металургів і зерновиків на адресу міністра фінансів, міністра інфраструктури, міністра економічного розвитку і торгівлі, а також глави державної регуляторної служби та Антимонопольного комітету.

Підписанти вимагають вжити заходів щодо усунення дискримінації вітчизняних експортерів й імпортерів перед транзитерами.

"Необхідно знизити ставки портових зборів, які стягуються в морських портах із суден і плавучих споруд, які ходять під Державним Прапором України та іноземними прапорами, хоча б до рівня транзитерів", – йдеться в листі.

За даними авторів, портові збори в Україні є одними з найвищих в світі.

"Президент України, галузеві асоціації та поважні іноземні експерти вже неодноразово звертали увагу на цю складну проблему. Вартість заходу одного судна класу Capesize в порт "Південний" становить $ 408 тис., з яких майже $ 300 тис. (або 70%) складають корабельний і канальний збори. Якщо порівнювати з аналогічними світовими портами, то виходить, що "Південний" істотно програє своїм конкурентам", – пишуть автори.

Така політика, на думку підписантів листа, шкодить українському бізнесу і без того, що перебуває в складних умовах: "Вони (вітчизняні підприємства – Ред.) стають неконкурентними в ці кризові часи: зменшують обсяги виробництва, податкові виплати до бюджетів різних рівнів, вимушено скорочують робочі місця".

У той же час, зниження портових ставок для українського бізнесу, за словами авторам листа, не тільки виключить його дискримінацію, але і буде корисним економіці країни, так як дозволить вітчизняним експортерам поліпшити своє становище на світових ринках і дасть можливість знизити ціни на внутрішньому ринку особливо в частині критичного імпорту (наприклад, енергетичного вугілля), державним портам – збільшити обсяги і доходи від обробки вантажів і розширити їх базу, Міністерству інфраструктури України – реалізувати транспортний потенціал країни, створити нові транспортні коридори, державі – отримати додаткову валютну виручку і надходження до держбюджету, підвищити конкурентоспроможність всіх морських портів України і залучити нових інвесторів.