За даними федерації, від впровадження системи постраждають легальні роботодавці, які чесно платять податки, втрачають свою конкурентоспроможність під фіскальним навантаженням, що постійно зростає. А ті, хто вирішив працювати "у чорну" чи "у сіру", отримують надприбутки.

"Незграбні спроби контролювальних органів боротися з "тіньовиками" зазвичай закінчуються посиленням перевірок і санкціями саме до легальних роботодавців за незначні порушення. Це замкнене коло", йдеться у зверненні.

У листі також йдеться, що створення пенсійної системи другого рівня не вирішить наявних проблем і труднощів, які виникли перед державною пенсійною системою в Україні.

Навпаки, в інших країнах системи другого рівня стикаються з тими самими проблемами неформальності, ухилення від сплати внесків і низького рівня охоплення. Різниця полягає в тому, що в приватній системі наслідки цих проблем повністю "впадуть на плечі" платників внесків (працівників і роботодавців), тоді як державна пенсійна система містить певний перерозподільчий механізм, який пом'якшує різкий вплив цих наслідків,
– пишуть автори.

Єдиним вигодонабувачем від запровадження подібної системи будуть компанії ринку фінансових послуг.

"Представники останніх (компанії ринку фінансових послуг, – ред.) активно лобіюють цей проєкт, оскільки є його єдиними гарантованими бенефіціарами. Але їхні інтереси не завжди збігаються з інтересами держави, працівників, роботодавців і, нарешті, пенсіонерів. При цьому з працівників і роботодавців хочуть додатково до ЄСВ і ПДФО збирати до другого рівня пенсійної системи близько 100 млрд грн на рік тільки на першому етапі, з поступовим збільшенням внесків", – йдеться в листі.