Черги на АЗС практично немає

Голова комітету Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус під час пресбрифінгу 28 червня підкреслив, що на західній частині Україні черг на АЗС вже практично немає, або ж вони не суттєві, а от в Києві та у східній частині країни ще бувають. Разом з тим процес по насиченню українського ринку нафтопродуктами вже розпочато, з його слів, й в липні ситуація вже може бути нормалізована.

До теми Гуртові ціни на пальне впали нижче за роздрібні: вартість дизелю і бензину 27 червня

Тобто ми бачимо додатковий ресурс, який надходить вже в Україну. Додатковий ресурс який вже законтрактований, і таким чином ми вже бачимо, що ситуація на АЗС – та ситуація, яку бачить і відчуває кінцевий споживач також стабілізується,
– розповідає він.

Також Герус додав, що в червні на ринку нафтопродуктів спостерігались серйозні зміни в кращу сторону, сторону диверсифікації. "Якщо говорити в цифрах, що в червні зайшло близько 600 тонн нафтопродуктів: 400 тонн – дизель, 200 тисяч тонн – це бензин та скраплений газ. Всі ці надходження з європейського напрямку. Також в червні ці надходження були приблизно на відсотків 50 більші, ніж у травні", – розповів депутат.

Зі слів кореспондента enkorr, 24 червня черги за бензином і дизельним пальним практично були відсутні на станціях KLO й ОККО в різних районах Києва.

У п’ятницю ввечері практично була відсутня черга (до 10 автомобілів) на АЗК WOG, яку розташовано на Наддніпрянському шосе в Києві. Також користувачі соцмереж зазначають суттєве покращення з постачанням пального в таких мережах як Socar, "Авіас" і UPG,
– пише кореспондент enkorr.

Дефіцит пального зникає

Директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн у своєму дописі в фейсбуці ділиться, що черги на АЗС зникають. Також він підкреслив збільшення оптової пропозиції та бензину на ринку пального.

Вчора на трасі Київ – Львів було все, на багатьох АЗС взагалі без черг,
– відповідає у коментарях до свого допису Куюн.

Він також додав, що по цій трасі дизельне пальне коштувало 58 гривень за літр, а бензин – 52 гривні за літр. "Під Рівним газ вже 36,95 гривні за літр", – констатує Куюн.

Андрій Герус вважає, що за місяць – два в Україні повністю стабілізується ситуація з пальним. Також найближчим часом ліміт пального на одну машину підніметься, або взагалі зникне.

Якщо на сьогоднішній день на деяких АЗС є ліміт на одну машину 40 літрів, а на деяких ще залишається 20 літрів, то в липні ці ліміти будуть, або підняті, або, можливо, вже до кінця липня взагалі будуть зняті, що українські автомобілісти зможуть вільно заправлятись в будь-якому обсязі,
– поділився Герус.

План Росії створити паливну кризу провалився

Герус закликав українців відповідально витрачати нафтопродукти й підкреслив, що план Росії створити паливну кризу провалився. Адже Україна не лише зуміла збільшити поставки пального з європейських країн, але й при цьому налаштувала логістику так, що з жодної країни не надходить більше, ніж третини потрібного обсягу.

Я думаю, що сьогодні вже можна говорити, що план Росії і російських окупантів щодо створення в Україні масштабної нафтопродуктової, бензинової та дизельної кризи не спрацював, не реалізувався і він вже не буде реалізований, тому що ті поставки, які напрацьовані сьогодні в Україну, вони не просто вже відсотків на 50 більші, ніж були в травні і вони не тільки будуть зростати, але вони ще мають дуже хорошу диверсифікацію,
– розповів Гурус.

Чому в Україні виник дефіцит пального

  • Через масові прицільні ракетні удари з боку Росії були зруйновані нафтобази та нафтопереробні заводи, наприклад, Кременчуцький нафтопереробний завод.
  • Проблеми з логістикою. Варто зауважити, що
  • Через блокування загарбниками портів України держава не може імпортувати нафту морським шляхом. Тому потрібен був деякий час, щоб вирішити проблеми з логістикою.
  • Також зросла й ціна логістики, оскільки паливо доводиться везти через західні кордони України. Це одразу відбилось на цінах пального.

Ціна пального на АЗС

Середня роздрібна ціна пального 28 червня, згідно з даними Консалтингової групи "А-95", виглядають наступним чином:

  • бензин А-95 – 50,64 гривні за літр,
  • бензин А-92 – 50,30 гривні за літр,
  • дизельне пальне – 56,39 гривні за літр,
  • автогаз – 41,79 гривні за літр.

Нагадаємо, що 14 червня Мінекономіки назвало середню вартість для літра бензину – 25,82 гривні та дизельного пального – 22,09 гривні за літр, з яких вираховується гранична ціна реалізації пального в роздріб у другій декаді червня.

Тож з урахуванням граничних торговельних націнок максимальна ціна на "звичайний" бензин у роздрібних мережах не повинна перевищувати 30,82 гривні за літр, на "звичайне" ДП – 29,09 гривні за літр.

Якими будуть ціни на пальне: прогнози

  • Олексій Данилов не радить розраховувати на падіння ціни пального, оскільки для цього немає жодних передумов. "Треба розуміти, що тої ціни, яка була раніше, вже не буде. Якщо у всьому світі ціна за бензин, умовно, 2 євро за літр, то як у нас може бути 1 євро?" – розповів секретар РНБО.
  • Зі слів директора центру досліджень енергетики Олександра Харченка, ціна пального в Україні буде тепер європейська. Орієнтир – 1,5 євро за літр, а це майже 46 гривень за літр за курсом НБУ.
  • Аналітики консалтингової компанії Wood Mackenzie вважають, що високі ціни на пальне у світі залишатимуться й у наступному році, однак у другій половині 2023 року тиск дещо спаде.